söndag 20 mars 2011

I love coffee!





Ja, det är bara att erkänna. Jag älskar kaffe!

Godaste kaffet är det som kommer från min espressomaskin.

Jag hade letat efter en bra och snygg kaffemaskin i retro-stil ett bra tag, när jag plötsligt upptäckte att de hade den här röda skönheten på...håll i er nu, Albert och Herbert, ett lågprisvaruhus i Bollnäs.
Inte precis inom ramen för deras vanliga sortiment, men vilken lycka för mig!
För blott en tredjedel av priset fick jag en av de maskiner som jag tittat på.
Ja, ibland ska man ha tur.

Eftersom maskinen är halvautomatisk är det lite pyssligt att göra sig en latte, men det hör liksom till och blir lite mer högtidligt.

Emellan varven pryder den sin plats på köksbänken.

Nu ska jag prova på att ta en prommis i solen, efter att ha varit helt orörlig igår. "Nackskott" istf ryggskott, men minst lika illa kan jag rapportera...

Heja på nu grabbarna med flås. I år är det er tur!

kram kram Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar