fredag 18 mars 2011

Dags för Pelargoner!




Ser ni? Det börjar spira lite redan!


Ja, då var det dags igen, för mina älsklingar att flytta hem!
Mina pellisar är nämligen inaccorderade hos svärmor över vintern. Tack till världens bästa svärmor!
Vår källare är alldeles för varm för att de ska trivas, så då har jag turen att "Prästollas" vinterkollo för pellisar , är öppet, hihi.

Nu är de omsatta och rejält nedklippta... så får vi se om de tar sig.

Både en del vanliga Mårbacka och faktiskt två tulpan-Mårbacka, som jag, för något år sedan, köpte utan att veta det först. De är tydligen svåra att få tag i.
 Jag trodde det var vanlig Mårbacka...men min vän Bettan, bland mormors gömmor, upplyste mig om vad det var för sort. Tack!

Har tagit en del skott som jag ska sätta sedan och hoppas på tillökning i min pellis-familj.

Natti, natti kram Anki

1 kommentar:

  1. Surfar runt bland bloggar och hittar en i grannbyn...som påminner mig att jag genast ska ta upp min fuchsia från matkällaren... Tack ;)

    SvaraRadera