onsdag 6 april 2011

Vår i luften!

Härligt med dagsljus långt in på kvällen!
En del av vårt kök, som på sikt ska ändras lite...

Loppisfyndade gamla silverbestick.

En av mina favoriter. En Westergard och Kovacs ljusstake.



Äntligen har vi lite värme! Jag bara njuter.

Bilderna på vår "köpmannadisk", eller egentligen köksbänk gör mig ännu mer säker på att min plan om att i framtiden ta bort bardisken och istället sätta in gamla fönster ovanför bänken, är en genial och mycket smakfull plan.

Att vi skulle riva väggen mellan vardagsrummet och köket för att få in mer ljus i båda rummen visste vi eller jag, hihi, redan första gången vi tittade på huset.
Jag är fortfarande extremt nöjd med den rivningen. Den öppna planlösningen är både smakfull och rätt så praktisk.
Bardisken däremot är en helt annan historia.
En bardisk där man kunde sitta och äta frukost och mysläsa tidningen en helgmorgon var kanske en god idé i teorin, men den har blivit näst intill oanvänd under de här åren.

Det är bara att inse att man ändrar sig i hur man vill ha det och vad som är praktiskt.

Skönt att "A woman is entitled to change", eller hur?!?

Trevlig kväll, Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar