söndag 10 april 2011

Snyggingarna är hemma igen!



En av mina nyvunna skönheter.  


Lite grågröna i färgen. Snyggt slitna.




De nya tassarna, hihi. 

För mycket av allt skämmer. nej, det är bättre att blanda!

Nu blev det bättre!Lägg till bildtext



En rustikare och inte lika gullig känsla i köket, längre.
Det blev mycket charmigare, tycker jag. Nöjd? Javisst, helnöjd!

Det tog ett tag innan de kunde komma och flytta in hos oss, eftersom jag, när jag kom hem med dem, upptäckte att de inte alls gick att skjuta fram och tillbaka på vårt golv utan att repa det rejält...
Typiskt mig att inte tänka på det när jag köpte dem.

Till råga på allt var det inte snabbt avhjälpt med att sätta tassar under dem, för det fanns ju liksom inget att fästa tassarna i...suck.

Som tur är kan min mammas man svetsa det mesta, så han fixade till "fötterna" på dem så att det går att sätta dit tassar under och skydda golvet, så nu är allt frid och fröjd igen. Tack för det!

Lite segt idag, för igår var vi på "köksfest" hos våra vänner, i deras nya fina kök.
 Kolla in på bloggen "Bland mormors gömmor" och se var vi njöt igår.Där finns också menyn från gårdagens middag.
Lyxigt värre med riktig kock som stod för matlagningen. Maten var helt underbar! Tack alla för trevligt sällskap!

Nu sover älsklingarna, och det ska deras föräldrar också göra, natti, natti kram Anki

1 kommentar: