lördag 2 april 2011

Nya fyrbenta vänner...

En av de nyfyndade fyrbenta skönheterna...

Rätt så slitet redan, vilket är kalasbra när man har småbarn!

Tulpaner på bordet ska det vara när det är helg!

Håller just nu på att prova vilka stolar jag ska ha vi det nya bordet. Fyra stycken av den här sorten köpte jag av en annan inredningsintresserad tjej, på vår jul loppis i fjol.

Ja, här får ni se bordet, som jag suktat efter länge. Det kommer från Miljögården och det finns två olika varianter av det. Ett som är lite mer shabby och ett lite mindreslitet.

Jag ville gärna ha det som var mer slitet, men när jag stod i affären och funderade, kom ett par och köpte det mitt framför näsan på mig...inte första gången jag missat något pga att jag måste vela ett tag, suck.
När jag frågade efter fler så fick jag veta att det skulle utgå i sortimentet.

Men denna gången hade jag tur.
Ett likadant bord, fast med en spricka i skivan, en spricka som för övrigt inte gör ett dugg, fanns på lagret och efter några turer fick jag köpa det till en bråkdel av priset!

 Snacka om att det var meningen att det skulle flytta hem till oss!

Två andra fyrbenta skönheter fick också följa med hem, nämligen två stycken grågröna plåtstolar i Tolix-stil.
Jag visar dem en annan dag, då det just nu är på "Korset"( hos mamma), för att få lite golvvänligare fötter!

Trevlig helg! kram Anki

1 kommentar: