söndag 7 augusti 2011

Lavendel och romantik...

... heter en butik i Borlänge, som jag och min goda vän Bettan, Bland mormors gömmor, besökte en varm dag juli.
Vi brukar göra en tur till Dalarna ibland, där finns en himla massa mysiga butiker.

Hursomhelst, har jag ju varit på jakt efter gamla fönster som jag ska sätta in mellan vardagsrummet och köket, för att kunna ta bort bardisken, som jag sedan länge tröttnat på och tänk, i Lavendel och romantiks skyltfönster hängde ett par som såg ut att passa! Slitna och vackra och med alla glasrutorna intakta!

Tänkte att nu var de väl inte till salu, eller så var det någon förhatlig mm för stora i måtten, men de var helt enkelt perfekta och till salu för en rimlig slant.

Så nu är det bara energin till att göra dem användbara, dvs skrapa, måla mm som saknas.



Medan de väntar på renovering, pryder de sin plats i vardagsrummet.

I morgon väntar inskolning på dagis för lilla sessan, lite pirrigt är det allt.

Tack tjejer för en trevlig kväll igår kväll!

kramen Anki

1 kommentar:

  1. Tack själv!!! Riktigt trevligt var det både i dalarna och igår! Lycka till med sessan nu :)))

    Kram Bettan

    SvaraRadera